søndag den 5. februar 2012

BLEMISHED SKIN - PART 2

På trods af at det ikke er bevist at mad og drikke skulle have nogen negativ virkning på huden, har jeg dog igennem egen erfaringen fundet frem til nogle tiltag som jeg synes virker positivt på huden, og som måske vil kunne hjælpe andre i samme situation. 


Problemområder: 
Mælk : I løbet af de sidste 3 måneder har jeg forsøgt at undgå mælk mest muligt. Jeg indtager derfor ikke produkter hvor mælkeindholdet er højt. Dvs at jeg ikke drikker mælk eller spiser yoghurt. Mælken indeholder nemlig mælkesyrebakterier, som nogle mennesker åbenbart har svære ved at optage end andre, og som derfor kan forsage breakouts. 
Sukker: Undgå for meget sukker - Specielt drikkevarer med sukker (sodavand, saft mm) 
Færdig produceret mad: Jeg er selv rigtig god til at bestille mad udefra, eller købe noget der næsten er færdiglavet i butikken.  Det er bare rigtig dårligt for kroppen, og endnu værre for huden. Derfor er gode råvarer rigtig vigtigt hvis man vil have en pæn hud 


Nye tiltag:
Vand : Jeg forsøger at drikke så meget vand, i løbet af dagen, som overhovedet muligt, drikker gerne et stort glas til alle mine måltider som minimum. 
Frugt : Jeg har næsten altid frisk frugt liggende, som jeg enten bruger i en smoothie eller skærer ud og spiser som mellemmåltid, sundt, mættende og godt for huden.
Grønsager: Prøv at spise så mange grønsager som muligt, der er utrolig vigtige vitaminer i grønsager som giver huden et markant flottere udseende. Det kan være så simpelt som gulerødder og porre i lasagne. Udover at vitaminerne fra grønsagerne er gode for huden, så mætter det også godt hvilket bare er win win! 
Nødder: Nødder i små mængder er også godt for huden, og er derfor et godt alternativ til slik.
Mindre make-up: Det er vigtigt at man forsøger at bruge så lidt make-up som muligt, hvis man er inde i en periode hvor huden slår ud. Huden har brug for ro, og det gør det kun værre at lægge et tykt lag fed foundation på.( også selvom det virker tltrækkende når huden ikke viser sig fra sin bedste side)
Jeg bruger en dækstift fra clear face, som hedder Manhatten clearface cover stick. Det er en Vandfast antibakteriel dækstift der dækker urenheder effektivt, uden at porerne stoppes til. Virker beroligende og betændelseshæmmende. Dækstiften  kan købes i Matas for kun 60 kr. den kan jeg varmt anbefale !  


De punkter der står i dette indlæg virker måske for nogen indlysende. Jeg har dog samlet nogle af de ting jeg synes virker for mig, det kunne jo være nogle af jer kunne finde noget blandt ovenstående som  virker for jer. Det hele handler om af udelukke de produkter som huden tager dårligt imod. Man kan sige sig selv at fast food fyldt med fedtstoffer ikke er det bedste for huden, men tit glemmer man de små syndere som i mit tilfælde mælk. 


Håber i kan bruge indlægget til noget <3 





1 kommentar:

  1. Tak for tipsene! Super fin blog! :-)

    www.johannethorhauge.blogspot.com

    SvarSlet