mandag den 13. februar 2012

LÆKRE FASTELAVNSBOLLER

Skulle egentlig have været på arbejde i dag, men jeg kunne simpelthen været helt tom for energi! Jeg havde heldigvis mulighed for at udsætte vagten til en anden dag. Det er det gode ved det ene af mine to jobs, som består af at lave kundeinterviews for forskellige butikker. Vi er altid underlagt en deadline. Heldigt for mig var der stadig en uge tilbage til deadline, hvilket betød at jeg kunne ligge putte mig under dynen og blive frisk til imorgen hvor jeg har en ny vagt. :)

Eftersom jeg havde lagt en hel dag under dynen, gik jeg her inden aftensmaden igang med at bage fastelavnsboller - fik serveret de lækreste fastelavnsboller hjemme ved min kæreste igår ( min kærestes bedstevens kæreste, bager ofte, og igår lavede hun så fastelavnsboller til os) hvilket gav mig lyst til at prøve selv :) .
Opskriften er fra bloggen Smagsloejer.dk
25 g gær
1/2 dl vand
1/2 dl sukker
1 æg
250 g creme fraiche
400 g mel 
Rør gæren ud i lunt vand. Tilsæt sukker, æg og creme fraiche. Tilsæt mel lidt ad gangen og ælt dejen. Lad den hæve lunt en times tid. Rul derefter dejen ud og skær den i kvadrater (ca 10×10 cm). Læg en skefuld kagecreme på hver firkant. Klem alle fire hjørner sammen og form let til boller. Læg bollerne med sammenføjningen nedad på en bageplade. Pensl bollerne med lidt æg og lad dem efterhæve i 30 minutter. Bag bollerne i 15 minutter ved 200 grader


Nu vil jeg putte mig med tv og nybagte fastelavnsboller, mmh! ;) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar